• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 خرداد 1401 - 18:38
  • کد خبر : 1595
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

یادمان‌های شهدای سردشت آماده حضور زائران راهیان نور است

معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت گفت: اقدامات لازم جهت ساماندهی و آماده سازی سه یادمان شهدای این شهرستان برای ورود زائران کاروان‌های راهیان نور انجام شده است. به گزارش سردشت پرِس، سرهنگ جبار فصاحت روز چهارشنبه در جریان بازدید از یادمان‌های شهدای سردشت در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این شهرستان دارای سه

معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت گفت: اقدامات لازم جهت ساماندهی و آماده سازی سه یادمان شهدای این شهرستان برای ورود زائران کاروان‌های راهیان نور انجام شده است.

به گزارش سردشت پرِس، سرهنگ جبار فصاحت روز چهارشنبه در جریان بازدید از یادمان‌های شهدای سردشت در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این شهرستان دارای سه یادمان « شهدای بلفت» ، « شهید زین‌الدین یا دارساوین » و «بمباران شیمیایی» است و هر ساله زائران زیادی از این یادمان‌ها بازدید می‌کنند.

وی افزود: در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بازدیدی عملا از این یادمان‌ها انجام نگرفت و به همین خاطر نیازمند سامادهی و فضاسازی برای حضور زائران بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت ادامه داد: در این راستا برای آماده سازی هر یادمان ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص یافت.

سرهنگ فصاحت اضافه کرد: برای یادمان « شهدای بلفت » روشنایی، تامین آب شرب و بهسازی راه دسترسی و پارکینگ نیاز داشت که همه این موارد با هزینه ۱۳۲ میلیون تومان و با همکاری ادارات برق، آبفا و راهداری شهرستان رفع و تکمیل شد.

وی بیان کرد: همچنین خادمینی از اقصی نقاط کشور برای هر ماه به تعداد ۱۲ نفر اعلام آمادگی کرده‌اند که به صورت افتخاری و داوطلبانه در این یادمان‌ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه این یادمان‌ها هم اینک آماده حضور زائران کاروان های راهیان نور است، گفت: از شهرهای مختلف کشور هماهنگی های لازم با این شهرستان انجام شده است تا زائران جهت بازدید و زیارت به این مناطق اعزام شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است و در دوران دفاع مقدس از جبهه های مقدم جنگ به شمار می رفت.

هفتم تیر سال ۱۳۶۶ رژیم بعث عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی سال ۱۳۶۶ سردشت توسط رژیم بعث عراق، این شهر را در ردیف نخستین شهرهای قربانی سلاح های کشتار جمعی در جهان قرار داد.

این شهرستان در طول دوران انقلاب اسلامی۸۵۶ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی