• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 خرداد 1401 - 9:42
  • کد خبر : 1577
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

آماده‌باش مراکز درمانی و بهداشتی در پی بروز شرایط بحرانی در سردشت

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: با توجه به بروز گرد و خاک برای روزهای آینده، همه مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. به گزارش سردشت پرِس، داود آتشی بامداد سه‌شنبه با اشاره به وضعیت بحرانی شهرستان در پی وقوع گرد و غبار شدید اظهار کرد: باتوجه به اینکه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: با توجه به بروز گرد و خاک برای روزهای آینده، همه مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

به گزارش سردشت پرِس، داود آتشی بامداد سه‌شنبه با اشاره به وضعیت بحرانی شهرستان در پی وقوع گرد و غبار شدید اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهرستان دارای جانباز شیمیایی زیادی هست و این گرد و غبار مشکلات تنفسی و ریوی به وجود می‌آورد همه امکانات و منابع اعم از نیروی انسانی و تجهیزات جهت ارائه خدمات حوزه سلامت بسیج و هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی افزود: به دلیل وقوع گرد و غبار، از ابتدای سال تاکنون ۱۰ روز کیفیت هوای شهرستان در وضعیت بحرانی و خطرناک قرار گرفته و این شرایط مطلوبی نیست و خیلی نگران کننده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سردشت بیان کرد: به همین منظور تمهیدات لازم اندیشیده شده و ضمن اعلام آمادگی کامل امکانات لازم نیز برای ارائه خدمات به بیماران احتمالی پیش‌بینی شده است.

 وی با توصیه به شهروندان ادامه داد: ضرورت دادر تمامی افراد سالم و غیر سالم خصوصا گروه های حساس از جمله بیماران قلبی، سالمندان، کودکان و جانبازان شیمیایی به طور جد از خروج منزل و تردد بی مورد خوداری کنند و سایر افراد هم با استفاده از ماسک و در مواقع ضروری خارج و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.  

آتشی تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه علایم و مشکلات  تنفسی در سریعترین زمان ممکن به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه تا نسبت به دریافت خدمات متناسب با وضعیت موجود اقدام شود.

براساس گزارش مسئولان زیست محیطی شهرستان سردشت وضعیت آلایندگی هوای این شهرستان ۲ هزار و ۳۵۹ میکروگرم بر مترمکعب، ۱۷ برابر حد استاندارد اعلام شده است و کلیه ادارات، مدارس و مراکز آموزشی نیز در نوبت صبح تعطیل اعلام شده است.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

در این شهرستان هفت پایگاه فوریت‌های پزشکی با ۶۰ نفر پرسنل توانمند فعال است که به شهروندان ارائه خدمات پیش بیمارستانی می‌دهد.

منبع : ایرنا

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی