• تاریخ انتشار : دوشنبه 2 خرداد 1401 - 20:44
  • کد خبر : 1570
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

جایگاه استاندارد فرود بالگرد در بیمارستان سردشت احداث میشود

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: باتوجه به نیاز منطقه به یک جایگاه فرود استاندارد، احداث آن به زودی در محوطه بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان آغاز می‌شود. داوود آتشی روز دوشنبه اظهار کرد: سردشت یکی از شهرهایی است که بیشتر از سایر شهرستان های دیگر استان به دلیل فاصله زیاد با مرکز

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: باتوجه به نیاز منطقه به یک جایگاه فرود استاندارد، احداث آن به زودی در محوطه بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان آغاز می‌شود.

داوود آتشی روز دوشنبه اظهار کرد: سردشت یکی از شهرهایی است که بیشتر از سایر شهرستان های دیگر استان به دلیل فاصله زیاد با مرکز استان و محورهای مواصلاتی پرخطر به امداد اورژانس هوایی جهت اعزام بیماران نیاز دارد.

وی افزود: در سال گذشته ۶ بیمار و از ابتدای سال تاکنون نیز چهار بیمار با امداد هوایی به مراکز درمانی استان اعزام شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت ادامه داد: باتوجه به اینکه هر اعزام ۵۰۰ میلیون ریال برای دانشگاه علوم پزشکی هزینه بر می‌دارد و باتوجه به بعد مسافت طولانی با مراکز درمانی استان و نیاز به دریافت خدمات درمانی بیماران اورژانسی، وجود محل فرود بالگرد استاندارد جهت انتقال بیماران اورژانسی به مراکز درمانی از طریق امداد هوایی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی امری ضروری است. بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت صاحب جایگاه فرود بالگرد می‌شود

آتشی بیان کرد: با حضور رییس مرکز مدیریت و حوادث فوریت‌های پزشکی استان بازدید میدانی از محوطه بیمارستان امام (ره) انجام و محل فرود، جانمایی شده که احداث آن در مساحتی به متراژ ۱۰۰ متر مربع با عرض و طول ۳۰ در ۳۰ در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: برای احداث این محل پنج میلیارد ریال هزینه نیاز دارد که اقدامات لازم جهت تخصیص در حال انجام است.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

منبع : ایرنا

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی