• تاریخ انتشار : دوشنبه 2 خرداد 1401 - 20:41
  • کد خبر : 1567
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

احداث پایگاه فوریت های پزشکی در گردنه زمزیران سردشت

رییس مرکز مدیریت و حوادث فوریت های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به وضعیت توپوگرافی شهرستان و مسافت طولانی فاصله پایگاه‌ها و ناهمواری مسیره در سردشت، با احداث و استقرار یک پایگاه جدید فوریت های پزشکی در گردنه زمزیران این شهرستان مرزی موافقت شد. باقر بهرامی روز دوشنبه در جریان بازدید و جانمایی برای احداث

رییس مرکز مدیریت و حوادث فوریت های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به وضعیت توپوگرافی شهرستان و مسافت طولانی فاصله پایگاه‌ها و ناهمواری مسیره در سردشت، با احداث و استقرار یک پایگاه جدید فوریت های پزشکی در گردنه زمزیران این شهرستان مرزی موافقت شد.

باقر بهرامی روز دوشنبه در جریان بازدید و جانمایی برای احداث این پایگاه جدید فوریت های پزشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر و مکرر بعمل آمده با احداث و استقرار هشتمین پایگاه جدید فوریت های پزشکی و ششمین پایگاه جاده‌ای در این شهرستان موافقت و مجوز آن دریافت شده که بزودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

وی افزود: تا احداث ساختمان جدید این پایگاه پیش بینی شده است اکیپ فوریت های پزشکی در مرکز خدمات جامع سلامت روستایی « بناویله » مستقر و نسبت به ارایه خدمات پیش بیمارستانی در محور سردشت – مهاباد اقدام کند.

رییس مرکز مدیریت و حوادث فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای احداث این پایگاه ۲۵۰ مترمربع زمین در محدوده گردنه « زمزیران » با برآورد اعتبار ۱۹ میلیارد ریال نیاز است که مسوولان محلی شهرستان قول مساعد جهت تامین زمین و پیگیری برای جذب اعتبار آن داده‌اند.وی ادامه داد: با احداث این پایگاه، محدوده مسیر شهر ربط تا شهرستان مهاباد به طول ۱۲۰ کیلومتر از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

بهرامی با اشاره به اینکه سردشت همچنان نیازمند احداث پایگاه های جدید فوریت پزشکی دیگری نیز است، گفت: با توجه به نبود پایگاه در مسیر سردشت به بانه در منطقه «دارساوین» و به دلیل بروز تصادفات جاده‌ای متعدد در این مسیر ناهموار، با پیگیری‌های بعمل آمده در کوتاه ترین زمان لازم در خصوص اخذ مجوز احداث و استقرار نهمین پایگاه بین جاده‌ای فوریت های پزشکی در این محور نیز اقدام خواهد شد.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

در این شهرستان هفت پایگاه فوریت‌های پزشکی با ۶۰ نفر پرسنل توانمند فعال است که به شهروندان ارائه خدمات پیش بیمارستانی می‌دهد

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی