• تاریخ انتشار : یکشنبه 1 خرداد 1401 - 22:52
  • کد خبر : 1552
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

محلول پاشی زمینی جنگل‌های سردشت و پیرانشهر برای مقابله با آفت جوانه خوار بلوط

عملیات محلول پاشی در ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های زاگرس شهرستان‌های سردشت وپیرانشهر آغاز شد به گزارش سردشت پرس معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: عملیات محلول پاشی امسال به صورت زمینی و در راستای مقابله با آفت جوانه خوار و برگ خوار بلوط در

عملیات محلول پاشی در ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های زاگرس شهرستان‌های سردشت وپیرانشهر آغاز شد

به گزارش سردشت پرس معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: عملیات محلول پاشی امسال به صورت زمینی و در راستای مقابله با آفت جوانه خوار و برگ خوار بلوط در جنگل های زاگرس واقع در دو شهرستان جنوبی استان، پیرانشهر و سردشت انجام می شود.

قربانعلی ابراهیمی افزود: این عملیات با سه تیم در سه منطقه این دو شهرستان با استفاده از 9 دستگاه تراکتور مجهز به تانکر سمپاشی انجام می گیرد.

وی بیان کرد: این عملیات با اعتبار 4 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرایی می شود که به دلیل توپوگرافی و صعب العبور بودن منطقه عملیات تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت نیز اظهار کرد: آفت جوانه خوار بلوط یک آفت تک نسلی است که هر سال باتوجه به وضعیت جوی از اواسط فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه فعالیت می کند.

رحمت ابراهیمی افزود: این آفت در مرحله لاروی از جوانه برگ های درختان بلوط تغذیه می کند که در نهایت باعث ورود خسارت به درختان و در صورت شدت آن می تواند باعث خشکیدگی درختان شود.

ابراهیمی بیان کرد: برای از بین بردن و مقابله با این آفت از محلول بیولوژیکی استفاده می شود که این محلول هیچگونه ضرری به سایر موجودات و پرندگان نمی رساند و مختص این آفت می باشد.

وی تصریح کرد: رشد این آفت با تغذیه از این برگ هایی که در اثر این محلول پاشی آلوده می شوند و در نهایت باعث تلف شدن این حشره در مرحله لاروی می شود.

منبع:صدا و سیما

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی