• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1401 - 1:11
  • کد خبر : 1458
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

فرماندار سردشت : پاکسازی مناطق آلوده به مین بدون تخریب اراضی ملی انجام گیرد

فرماندار سردشت گفت : پاکسازی مناطق آلوده به مین با اولویت جلوگیری از تخریب اراضی ملی انجام گیرد به گزارش سردشت پرس جلسه پاکسازی مناطق آلوده به مین شهرستان سردشت با ریاست فرماندار سردشت و اعضای این شورا با شعار بشر دوستانه برگزار شد.  ” لقمان خسروپور” فرماندار سردشت در اولین جلسه شورای پاکسازی مناطق

فرماندار سردشت گفت : پاکسازی مناطق آلوده به مین با اولویت جلوگیری از تخریب اراضی ملی انجام گیرد

به گزارش سردشت پرس جلسه پاکسازی مناطق آلوده به مین شهرستان سردشت با ریاست فرماندار سردشت و اعضای این شورا با شعار بشر دوستانه برگزار شد.

 ” لقمان خسروپور” فرماندار سردشت در اولین جلسه شورای پاکسازی مناطق آلوده به مین این شهرستان در سال آتی اظهار کرد: شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده به مین از مباحث بسیار مهم و اساسی و جز یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم می باشد که در سطح کشور بسیار جدی گرفته شده است.

خسروپور فرماندار سردشت در این جلسه با تاکید بر اینکه پاکسازی مناطق با این اولویت که بدون تخریب اراضی ملی انجام گیرد، اظهار کرد: پاکسازی مناطق آلوده شهرستان با همکاری و همراهی دوجانبه اهالی منطقه و قرارگاه مین‌زدایی امکانپذیر است و می‌تواند به عملیات تسریع پاکسازی بسیار تأثیر گذار باشد

خیری مدیر قرارگاه پاکسازی استان در ادامه درباره وضعیت آموزش مرزنشینان در زمینه آگاهی بخشی درباره مین و همکاری ساکنان مناطق مرزنشین در این زمینه گفت: آگاه‌سازی از خطرات مین و مواد منفجره باقیمانده از جنگ یکی از ارکان مین زدایی بشردوستانه است و این امر هم از طریق قرارگاه‌ پاکسازی انجام می‌پذیرد و روش های مختلفی هم برای این کار انجام می گیرد از جمله آموزش های چهره به چهره، بروشور ها و کتب آموزشی و …. هدف از این فعالیت افزایش سطح آگاهی گروههای مختلف هدف و اصلاح الگوهای غلط رفتاری در مواجهه با این گونه خطرات است.

قرارگاه مین‌زدایی شروع عملیات پاکسازی مناطق آلوده به مین را با ۳ تا ۴ اکیپ و ۹ دستگاه بیل مکانیکی، مینی بیل و بولدزر با ۵۱ منطقه اولویتدار اول آغاز خواهد کرد.

کار پاکسازی مناطق آلوده به مین از سال ۱۳۶۶ توسط نیروهای ارتش، سپاه و بسیج آغاز شد. بعدها مسئولیت پاکسازی از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۲ برعهده وزارت کشور قرار گرفت و از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ مرکز مین‌زدایی کشور وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عهده‌دار آن شد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی