• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1401 - 14:31
  • کد خبر : 1465
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

آلودگی هوا در سردشت ۱۵ برابر حد مجاز / شهروندان اکید از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت گفت: مصدومان شیمیایی و بیماران درگیرمشکلات تنفسی در این شهرستان تا بهبود وضعیت گرد و غبار موجود در هوا به طور اکید از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند. به گزارش سردشت پرس داود آتشی افزود: همچنین به تمام اقشار بویژه بیماران قلبی و عروقی، تنفسی و

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت گفت: مصدومان شیمیایی و بیماران درگیرمشکلات تنفسی در این شهرستان تا بهبود وضعیت گرد و غبار موجود در هوا به طور اکید از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

به گزارش سردشت پرس داود آتشی افزود: همچنین به تمام اقشار بویژه بیماران قلبی و عروقی، تنفسی و مادران باردار و شیرده، سالمندان و کودکان در شرایط فعلی توصیه ویژه می ‌شود به هیچ وجه از منزل خارج نشوند.

آتشی گفت: شرایط فعلی جوی برای این بیماران بسیار مضر بوده و تا حد امکان باید امور شخصی خود را به پس از بهبود وضعیت جوی فعلی موکول کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت اضافه کرد: در صورت نیاز به بیرون رفتن از منزل نیز این بیماران باید حتماً از ماسک استفاده کرده و در اسرع وقت به منزل باز گردند.

آتشی، با تأکید بر استفاده شهروندان از مایعات، لبنیات و سبزیجات برای کاهش اثرات مضر آلودگی هوا و بیماریهای ناشی از آن افزود: در این مدت هر گونه فعالیت ورزشی ممنوع و شستشوی دست و صورت به عنوان بخشی که بیشتر در معرض آلودگی هوا هستند، توصیه می شود.

بنابه اعلام اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت، این شهرستان از نظر کیفیت هوا در وضعیت فوق بحرانی با شاخص دو هزار میکروگرم بر مترمکعب قرار گرفته که این میزان ۱۵ برابر حد مجاز بوده که روند آلایندگی طبق پیش بینی ‌ها همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی