• تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 17:41
  • کد خبر : 1381
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

فرماندار سردشت : “حل مشکلات مرزی به عنوان تنها راه توسعه شهرستان” دیدگاهی غیرقابل قبول است

فرماندار سردشت گفت: یکی از ذهنیت های نادرست در شهرستان سردشت این است که بیشتر بر این باورند حل مشکلات مرزی تنها راه پیشرفت و توسعه شهرستان است که ناردست و غیرقابل قبول است به گزارش سردشت پرِس به نقل از ایرنا، لقمان خسروپور روز سه شنبه در دیدار با اهالی روستاهای مرزی از توابع بخش مرکزی 

فرماندار سردشت گفت: یکی از ذهنیت های نادرست در شهرستان سردشت این است که بیشتر بر این باورند حل مشکلات مرزی تنها راه پیشرفت و توسعه شهرستان است که ناردست و غیرقابل قبول است

به گزارش سردشت پرِس به نقل از ایرنا، لقمان خسروپور روز سه شنبه در دیدار با اهالی روستاهای مرزی از توابع بخش مرکزی  اظهار کرد: مسئولان بر بازگشایی مرزی معتقدند و همه اعضای شورای تامین همراه با نماینده شهرستان در تلاش هستند بازگشایی مرزی صورت گیرد اما این بازگشایی در سطح ملی و کشوری صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: متاسفانه در حوزه کسب و کار مرزی مشکلات عدیده‌ای برای مرزنشینان به وجود آمده که آمادگی کامل جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای جوانان جویای کار و یا بیکار مرزی وجود دارد.

فرماندار سردشت افزود: یکی از دیدگاه ها و ذهنیت نادرست در شهرستان این است که بیشتر بر این باورند حل مشکلات مرزی تنها راه پیشرفت و توسعه شهرستان است.

وی با بیان اینکه این نوع دیدگاه غالب تک بعدی و غیرقابل قبول است، ادامه داد: عاقبت و سرانجام این نوع دیدگاه این شده که شهرستان با وجود ظرفیت‌های مناسب خود در حوزه گردشگری، دامداری و باغداری و کشاورزی با نیروی انسانی فعال و پرتلاش هر روز نسبت به گذشته عقب تر رفته و مشکلی از این شهرستان حل نشده است.

وی خطاب به امامان جمعه و جماعت و ریش سفیدان روستاها خاطرنشان کرد: این انتظار را داریم که این ذهنیت و دیدگاه غالب در نزد مردم کمرنگ شود و با همکاری و همراهی یکدیگر با استفاده از ظرفیت های موجود شرایطی مناسب برای کسب و کار جوانان و مرزنشینان فراهم شود تا در کنار کسب و کارهای ایجاد شده و رونق معیشت مرزی و توسعه و آبادانی مرزها را فراهم کنیم.

فرمانده سپاه سردشت نیز در این دیدارها گفت: امنیت زمینه ساز توسعه و آبادانی هر منطقه است و مرزنشینان نقش بی‌بدیلی در حفظ و پایداری از مرزها دارند و ما مرهون زحمات و تلاش آنان هستیم.

سرهنگ قاسم نصیری افزود: بسیج سازندگی در رفع محرومیت زدایی و مردم‌یاری همیشه در مناطق محروم و مرزی پیش قدم  بوده و اقدامات اساسی انجام داده است.

وی بیان کرد: تسهیلات اشتغالزایی که از سوی بسیج سازندگی به جوانان جویای کار پرداخت می‌شود ظرفیت مناسب برای مرزنشینان و جوانان در این مناطق است که آمادگی کامل برای پرداخت این نوع تسهیلات در این شهرستان وجود دارد.

در ادامه فرماندار و فرمانده سپاه سردشت به همراه روسای ادارات از نقاط مختلف پنج روستای مرزی بازدید و مسایل و مشکلات آنان از نزدیک بررسی و پیگیری شدند.

این دیدار با حضور در مساجد با اهالی روستاهای مرزی کم برخوردار از توابع بخش مرکزی واقع در ۲۵ کیلومتری سردشت، شامل روستاهای ” کانی زرد، گل کنک، دوله خانوان، ورده و بنوخلف”  به منظور رسیدگی به درخواست ها، مسائل و مشکلات انجام شد.

در این دیدارها روکش آسفالت محور سردشت- قاسم رش، آخرین وضعیت گاز رسانی روستاهای منطقه، طرح هادی روستای کانی زرد، اهدای زمین جهت احداث خانه ورزش روستا و میدان چمن در روستای کانی زرد، بهسازی و اصلاح زمین فوتبال روستای بنوخلف، آسفالت جاده آنتنی روستای کانی زرد، آخرین وضعیت آبرسانی روستای دوله خانوان پیگیری و بررسی شدند.

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی