• تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 - 17:28
  • کد خبر : 1245
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در سوال از وزیر کار: مدیران سازمان بهزیستی چه تلاشی برای بهبود وضعیت آسیب‌های اجتماعی کردند؟

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: آیا مدیران سازمان بهزیستی غیر از گذاشتن حکم شما بر سر خود چه تلاش برای بهبود وضعیت آسیب‌های اجتماعی کردند؟ روند آسیب‌های اجتماعی در کشور شتاب گرفته است در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی بهزیستی فقدان شناخت جامع از آسیب‌هاست این سازمان عریض و طویل هم موفق عمل

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: آیا مدیران سازمان بهزیستی غیر از گذاشتن حکم شما بر سر خود چه تلاش برای بهبود وضعیت آسیب‌های اجتماعی کردند؟ روند آسیب‌های اجتماعی در کشور شتاب گرفته است در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی بهزیستی فقدان شناخت جامع از آسیب‌هاست این سازمان عریض و طویل هم موفق عمل نمی‌کند

به گزارش سردشت پرِس به نقل از ایلنا، کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در طح سوال خود از حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره وضعیت سازمان بهزیستی و روند افزایش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: کشور ما فشارهای زیادی در طول سال‌ها تحمل کرده است مگر امام نگفت آنهایی تا آخر با ما هستند که از جنس قشر مستضعف هستند، سازمان بهزیستی وظیفه دارد به منظور تحقق اصول ۲۱ و ۲۳ قانون با حفظ ارزش‌ها و کرامت انسانی برای گسترش خدمات و کاهش آسیب‌ها اقدام کند. رسیدگی به امور زنان سرپرست خانوار و کودکان کار و زنان آسیب دیده و آموزش‌های پیش از ازدواج تنها بخشی از وظایف این سازمان است.

وی افزود: سازمان بهزیستی از مهم‌ترین نهادهای کشور است که برای آرامش و رفاه حداقلی جامعه باید تلاش کند اما اخیرا دچار ضعف مفرط شده و جزو ارکان از پا افتاده‌ای شده که در گیر و دار کار اداری دست و پا می‌زند. با روی کار آمدن دولت انقلابی جامعه هدف سازمان امیدوار بودند خون جدید در شریان این سازمان جریان یابد شما در زمان گرفتن رای اعتماد گفتید برنامه‌ام کنترل آسیب اجتماعی است. چه کردید؟ گفتید به معلولان رسیدگی می‌کنیم بفرمایید اوضاع معمولان در دوره شما با قبل از آن چه فرقی کرده؟ چرا از دغدغه آنها کاسته نشده؟

نماینده مردم پیرانشهر تاکید کرد:‌ در جلسه رای اعتماد گفتید رسیدگی به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست برنامه شماست سخن گفتن آسان است اما حمایت از مشاغل خانگی به جلسات نامظمی در این خصوص محدود شده است تصمیمات در گیر و کار اداری باعث به تاخیر افتادن فعالیت‌های سازمان بهزیستی شده و این سازمان قادر به انجام وظایفش نیست و در جلب نظر محرومان کشور برای حمایت از دولت نقش منفی دارد.

وی گفت: سازمان بهزیستی از سال ۹۸ طرح مثبت زندگی را راه‌اندازی کرده که ادامه‌دهنده برون‌سپاری خدمات اجتماعی است که دارای اشکلات زیادی است طرح مثبت زندگی نتوانسته استانداردهای ۵ گانه را تامین کند چرا این رویه نادرست را اصلاح نمی‌کنید؟ آیا مدیران سازمان بهزیستی غیر از گذاشتن حکم شما بر سر خود چه تلاش برای بهبود وضعیت آسیب‌های اجتماعی کردند؟ روند آسیب‌های اجتماعی در کشور شتاب گرفته است در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی بهزیستی فقدان شناخت جامع از آسیب‌هاست این سازمان عریض و طویل هم موفق عمل نمی‌کند آیا سازمان توانسته در کاهش آلام اجتماعی موفق عمل کند و از کمک جامعه مدنی بهره ببرد؟ یا مدیران این سازمان از افزایش زنان و دختران آسیب دیده خبر دارند؟

حسین پور ادامه داد: چرا این سازمان به حال خود رها شده است. چرا کاری برای در صف ماندگان نمی‌کنید؟ جناب آقای وزیر اکنون زمان اجرا و عمل به وعده است. طرح مباحثی چون ایجاد اشتغال با یک میلیون تومان نشان می‌دهد که با بازار اشتغال ایران آشنا نیستید.

وی افزود: آقای وزیر کار هنگامی که کودکان کار را در سر خیابان می‌بینید برنامه‌هایتان را مرور می‌کنید؟ چگونه شب سر راحت بر بالین می‌گذارید؟ جنابعالی بفرمائید برای محل راحت و آسان برای افراد معلول چه کرده‌اید. شما و معاون‌تان یک ساعت بر ویلچر بنشیند ببینید که محل عبور و مرور برای این افراد راحت نیس .

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان بهزیستی در بخش‌های مختلف خود پوست‌اندازی نکرده است و در بر همان پاشنه می‌چرخد و پاسخگوی نیازهای کنونی کشور نیست. امام فرمودند خدا نیاورد آن روزی را که سیاست مسئولان کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومان و رو آوردن به حمایت از سرمایه‌دارها شود و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار شوند.

به گزارش سردشت پرِس بعد از تشریح سوال از سوی کمال حسین پور و همچنین توضیحات عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، نماینده سردشت ضمن اعلام اقناع گفت که وزیر باید برای رفع مشکلات سرعت بیشتری داده و چون زمان لازم را برای رفع مشکلات سازمان بهزیستی وجود نداشته باید به وی فرصت دهیم.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی