• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 اردیبهشت 1401 - 23:48
  • کد خبر : 1186
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

فرماندار سردشت : بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان سردشت با تنش آبی روبه‌رو است

فرماندار سردشت گفت : بیش از ۱۰۰ روستای آن با تنش آبی روبه‌رو است و اگر فصل گرما شروع شود مشکلات بیشتر خواهد شد. به گزارش سردشت پرس امروز سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه طی جلسه‌ای با ریاست فرماندار سردشت و با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مشکلات و مطالبات حوزه آب و

فرماندار سردشت گفت : بیش از ۱۰۰ روستای آن با تنش آبی روبه‌رو است و اگر فصل گرما شروع شود مشکلات بیشتر خواهد شد.

به گزارش سردشت پرس امروز سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه طی جلسه‌ای با ریاست فرماندار سردشت و با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مشکلات و مطالبات حوزه آب و فاضلاب این شهرستان بررسی و پیگیری شد.

” لقمان خسروپور ” فرماندار سردشت در این جلسه گفت: این شهرستان با وجود بارش‌های فراوان رحمت الهی متاسفانه بیش از ۱۰۰ روستای آن با تنش آبی روبه‌رو است و اگر فصل گرما شروع شود مشکلات بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای تامین آب شرب روستایی اعتبار مصوب شده که علاوه برآن اعتبارات دیگری نیز برای رفع تنش آبی مصوب شده ، افزود: نگرانی و دغدغه ‌ها بیشتر بر این است که اعتبارات برگشت نخورد و آبفای استان هرچه سریعتر پیگیر جذب اعتبارات و اجرای طرح‌ها باشد.

” مهندس حسین‌پور ” نماینده شهرستان ‌های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تنش‌های آبی این شهرستان بر تعیین تکلیف طرح‌های انتقال آب از تصفیه خانه سردشت به شهر نلاس، تامین آب شرب منطقه‌ای از شهر ربط و دفع و هدایت فاضلاب شهرهای ربط و نلاس و همچنین شروع پروژه ۵۲ روستائی از محل اعتبارات محرومیت زدائی تاکید کرد و خواستار پیگیری مستمر و مدام برای جذب اعتبارات و تسریع در روند اجرای طرح‌ها شد.

در این جلسه مقرر شد الحاق ۵۲ روستای دارای تنش آبی به مجتمع شهیدان ژاله پیگیری و در اسرع وقت نتیجه اعلام شود ، تصفیه‌خانه شهر نلاس و ربط اجرائی شود و مطالعات تصفیه خانه فاضلاب شهر میرآباد آغاز شود، روند اجرای عملیات احداث مخازن در ربط و نلاس تسریع یابد، ۵ کیلومتر لوله به شهرستان تخصیص یابد، مشکل آب شرب منطقه پشت بخشداری شهر ربط مرتفع شود، خط انتقال آب از تصفیه خانه سردشت به شهر نلاس اجرا شود

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی