• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1401 - 12:57
  • کد خبر : 1095
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

میزان آلایندگی هوا در سردشت به 6 برابر بیش از حد مجاز رسید

رئیس اداره محیط زیست سردشت گفت: در حال حاضر بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار کیفیت هوای سردشت نخستین شهر شیمایی شده دنیا در وضعیت خطرناک قرار دارد. به گزارش سردشت پرِس، خالد بایزیدی در خصوص وضعیت هوای سردشت اظهار کرد: با توجه به آمار ثبت شده در ایستگاه سنجش کیفیت هوای این شهرستان،

رئیس اداره محیط زیست سردشت گفت: در حال حاضر بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار کیفیت هوای سردشت نخستین شهر شیمایی شده دنیا در وضعیت خطرناک قرار دارد.

به گزارش سردشت پرِس، خالد بایزیدی در خصوص وضعیت هوای سردشت اظهار کرد: با توجه به آمار ثبت شده در ایستگاه سنجش کیفیت هوای این شهرستان، میزان آلایندگی هوا به ۹۵۰ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است که این میزان ۶ برابر بیش از حد مجاز و میزان استاندارد است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت هوای این شهرستان بسیار ناسالم و خطرناک قرارگرفته است شهروندان تا حد امکان باید از رفتن به بیرون از خانه پرهیز و در غیر این صورت حتماً از ماسک استفاده کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی سردشت اضافه کرد: این آلودگی از شب گذشته آغاز شده و بر اساس داده‌های ایستگاه سنجش که هر ساعت میزان آلایندگی هوا را رصد می‌کند، سیر صعودی داشته است.

بایزیدی افزود: آلودگی هوا منشأ خارجی داشته و از طریق کشور عراق و با وزش باد شدید از مرزهای غربی وارد کشور شده است.

وی، از شهروندان به ویژه زنان باردار، کودکان خردسال، بیماران آسمی و قلبی و عروقی و جانبازان شیمیایی خواست از ترددهای غیرضروری در بیرون از خانه به طور جد پرهیز کنند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی