• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 فروردین 1401 - 9:47
  • کد خبر : 3079
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

هفت ابهام در خرید زمین یازده میلیاردی برای آرامستان بوکان

شهرداری بوکان و شورای شهر تصمیم به خرید زمینی به ارزش یازده میلیارد برای آرامستان عمومی بوکان گرفته است که فاقد استعلامات از منابع طبیعی، سند ثبتی و حتی مبلغ مورد توافق بیشتر از ارزش واقعی زمین مورد نظر است. به گزارش سردشت پرس به نقل از زریان موکریان; دیروز روابط عمومی شهرداری بوکان در

شهرداری بوکان و شورای شهر تصمیم به خرید زمینی به ارزش یازده میلیارد برای آرامستان عمومی بوکان گرفته است که فاقد استعلامات از منابع طبیعی، سند ثبتی و حتی مبلغ مورد توافق بیشتر از ارزش واقعی زمین مورد نظر است.

به گزارش سردشت پرس به نقل از زریان موکریان; دیروز روابط عمومی شهرداری بوکان در خبری اعلام کرد که در نشست کارگروه مکان یابی و انتخاب زمین برای خرید و احداث آرامستان جدید شهر بوکان خرید زمینی کشاورزی به ارزش یازده میلیارد تومان متعلق به «عباس امیری» از طریق معاوضه با زمین مسکونی تصویب شد همزمان صورت جلسه خرید این زمین که در چهار بند منتشر شده است.

مصوبه خرید این زمین میلیاردی با ابهامات بسیاری رو به رو است.

۱_ از تابستان سال گذشته که موضوع تهیه زمین برای آرامگاه جدید بوکان مطرح شد، تاکید شورای شهر و شهردار برای خرید زمین از اشخاص بود و نه تهیه زمین دولتی و علت این اصرار بی جواب مانده است.

۲_ در حالی که توافق شده که این زمین با متری ۶۵ هزار تومان خریداری شود که به گفته فعالان بازار املاک، ارزش این زمین نهایت ۴۰ هزار تومان برای هر مترمربع است.

۳_ مصوب شده که شهرداری در عوض زمین انتخاب شده زمینهایی واقع در ضلع جنوبی آرامستان فعلی را به فروشنده دهد که این امر غیرقانونی است چراکه معاوضه زمین تنها برای بازگشایی معابر است و شامل اراضی خارج از محدوده نمی شود.
شهرداری باید ملک مورد نظر خود را از طریق مزایده بفروشد و درآمد حاصله را به خرید زمین اختصاص دهد.

۴. زمین مورد نظر سند ثبتی ندارد و این به معنی آن است که شاید افراد یا نهادهایی در خصوص این زمین ادعایی داشته باشند مانند شائبه ای که در خصوص ادعای ستاد اجرایی امام مطرح شده است.

۵_ زمین مورد نظر فاقد استعلامات از منابع طبیعی است و حتی پرونده حقوقی در خصوص این زمین در دادگاه در جریان است.

۶_ زمین کشاورزی مورد نظر راه دسترسی مناسب ندارد و فروشنده مکلف شده که راه دسترسی به عرض ۲۰ متر از طریق مسیر قدیمی قلایچی ایجاد کند اما نگفته اند این راه باید خاکی باشد یا آسفالت‌.(گفته می شود این مسیر تاریخی است و نیاز به مجوز میراث دارد.)

۷. در پایان همزمان با عبور دکل فشار قوی، این زمین در کنار خط بزرگ انتقال گاز واقع شده که تا حریم ۲۰۰ متر این لوله اجازه ساخت و ساز نمی دهند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی