• تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 فروردین 1401 - 23:03
  • کد خبر : 973
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

جمع آوری ۳ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان توسط خیرین سردشتی

جشن گلریزان بعد از افطار با حضور مسئولان و خیران در مجتمع گردشگری مرکزی شهر سردشت برگزار شد و خیران این شهر سه میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کردند. به گزارش سردشت پرِس به نقل از ایرنا، فرماندار سردشت در این مراسم گفت: انسانیت یعنی باهم بودن و درکنار هم ماندن و

جشن گلریزان بعد از افطار با حضور مسئولان و خیران در مجتمع گردشگری مرکزی شهر سردشت برگزار شد و خیران این شهر سه میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کردند.

به گزارش سردشت پرِس به نقل از ایرنا، فرماندار سردشت در این مراسم گفت: انسانیت یعنی باهم بودن و درکنار هم ماندن و زیستن و فلسفه ماه مبارک رمضان نیز در فکر هم بودن و باهم بودن است که خیران در واقع به این امر معنا بخشیدند.

لقمان خسروپور افزود: بدون وجود خیران، معتمدین و سازمان‌های مردم نهاد نمی‌توان به تنهایی کاری از پیش برد و آنان می توانند بسیاری از مسایل و مشکلات شهرستان را حل کنند.

وی بیان کرد: احداث ساختمان دیالیز، مجتمع چند منظوره از سالمندان و مدرسه از اقدامات مهم و ارزشمند آنان است که بزودی در این شهرستان صورت خواهد گرفت.

خسروپور با بیان اینکه خیران نیک اندیش این شهرستان در همه حوزه‌ها حضوری پررنگ دارند، اضافه کرد: ظرفیت های مناسبی از خیران وجود دارد تا طرح و برنامه های مهم‌تر و بیشتری اجرا شود در این راستا بایستی بسترها و مسیر را برای آنان مهیا کرد.

خسروپور با بیان اینکه مرهون زحمات و تلاش خیران هستیم، ادامه داد: هر چند دولت در تلاش است و خدمات ارزنده‌ای در همه حوزه‌ها ارائه‌می‌دهد اما با وجود کمبود اعتبارات، تنگناهای مالی و تحریم ها نیازمند حضور خیران در همه حوزه‌ها هستیم.

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور اقوام، ادیان و اهل سنت در این مراسم گفت: آزادسازی زندانیان جزو سنت های حسنه‌ای است که در تاریخ تمدن اسلامی قدمت زیادی دارد و جزو مقوله هایی است که دین مبین اسلام، قرآن کریم و پیامبر (ص) اهمیت فراوانی به آن داده اند.

ماموستا عبدالسلام امامی بابیان اینکه خدواند می‌فرماید کسانی از گردنه واقعا سخت عبور کردند که به آزادسازی زندانیان بیاندیشند، افزود: ماه مبارک رمضان، ماه انفاق، زکات، بذل و بخشش است و برای رقابت و سبقت گرفتن در انجام امور حسنه و نیکوکاری بهترین میدان آزمون است.

وی خاطر نشان کرد: ما در سر سفره ماه مبارک رمضان می‌ نشینیم در حالی که بعضی از خانواده‌ها سرپرست خانواده سر سفره نیست و خانواده‌ها و بچه‌ها چشم انتظار شان هستند، یقینا آزادسازی یک زندانی به اندازه چندین حج ثواب دارد و صدقه و بیمه ای برای بلاهای آسمانی و زمینی خواهد بود.

رئیس دادگستری سردشت نیز گفت: جشن گلریزان طی دو سال گذشته به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار کردیم اما با وجود آن، به همت خیران در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد ریال کمک های نقدی جمع‌آوری شد.

امیر کشاوری افزود: با این کمک‌های نقدی ۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه کمک خیران به زندانیان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال این مراسم حضوری برگزار شد و خیران زیادی از آن استقبال کردند انتظار می‌رود سطح کمک های نقدی افزایش یابد تا بتوانیم زندانیان زیادی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته آزاد کنیم.

امام جمعه سردشت نیز در ادامه با بیان اینکه در کنار عبادت بدنی عبادت مالی هم داریم، افزود: باید هر فردی امتحان و آزموده شود و به لحاظ مالی نیز به همین صورت است.

ماموستا محمد واوی افزود: سودمندترین انسان‌ برای جامعه بشری، بهترین انسان است و خیران جزو این افراد هستند چرا که با مال خود باعث می شوند کسانی از بند زندان آزاد شوند.

در این مراسم از طرف یکی از خیران بر آزادی شش نفر و از طرف سپاه شهرستان نیز بر آزادی یک نفر اقدام شد.

در پایان به همت والای خیران مبلغ سه میلیارد ریال برای آزادی زندانیان اهدا شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی