• تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردین 1401 - 16:11
  • کد خبر : 893
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

جمع آوری ۱۰ تن زباله از تفرجگاه‌های گردشگری سردشت

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: دوستداران منابع طبیعی و فعالان محیط زیست به همراه اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و پاکبانان شهرداری، مدیران و کارکنان ادارات منابع طبیعی و محیط زیست این شهرستان ، تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری را از وجود زباله پاکسازی کردند. به گزارش سردشت پرس, خالد بایزیدی روز شنبه در

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: دوستداران منابع طبیعی و فعالان محیط زیست به همراه اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و پاکبانان شهرداری، مدیران و کارکنان ادارات منابع طبیعی و محیط زیست این شهرستان ، تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری را از وجود زباله پاکسازی کردند.

به گزارش سردشت پرس, خالد بایزیدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این شهرستان با وجود جنگل و طبیعت بکر دارای مناطق گردشگری زیادی است و هر ساله شاهد جضور مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور در این شهرستان است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سفرهای نوروزی و روز طبیعت به اتمام رسیده متأسفانه شاهد نامهربانی‌های زیادی با طبیعت به خصوص در روز سیزده بدر بودیم که این امر موجب شد حجم زیادی از زباله در دامن طبیعت رهاسازی شود که این امر مناظر ناپسند و ناخوشایندی را بوجود آورده و خطرات زیست محیطی در پی داشت.

وی بیان کرد : در این راستا طی فراخوان عمومی از همه شهروندان درخواست شد تا جهت پاکسازی تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری حضور به هم رسانند که به صورت دسته جمعی این مناطق پاکسازی شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: با حضور بیش از ۱۰۰ نفر ، عملیات پاکسازی تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری به صورت چهار تیم ۲۵ نفره در چهار شهر سردشت، نلاس، میرآباد و ربط آغاز شد .

تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری سردشت از زباله پاکسازی شدوی ادامه داد: طی سه روز مختلف بیش از ۱۰ تن زباله از مناطق گردشگری سطح شهرستان جمع‌آوری و دفع شد.

بایزیدی با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست بسیار ضروری است، اضافه کرد: حفظ و صیانت از محیط زیست وظیفه همگانی است و می طلبد همه با هم تلاش کنند تا از عرصه های طبیعی صیانت کنند.

، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی