• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 فروردین 1401 - 11:50
  • کد خبر : 612
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

12 منطقه سردشت در سامانه جامع گردشگری کشور ثبت شد

 رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سردشت گفت: ۱۲ منطقه از مناطق طبیعی و بکر گردشگری این شهرستان در سامانه جانا(سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات گردشگری کشور) به ثبت رسید. صلاح محمدی، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سردشت اظهار کرد: ۱۲ منطقه از مناطق طبیعی و بکر گردشگری این

 رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سردشت گفت: ۱۲ منطقه از مناطق طبیعی و بکر گردشگری این شهرستان در سامانه جانا(سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات گردشگری کشور) به ثبت رسید.

صلاح محمدی، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سردشت اظهار کرد: ۱۲ منطقه از مناطق طبیعی و بکر گردشگری این شهرستان در سامانه جانا(سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات گردشگری کشور) به ثبت رسید.

وی گفت: در راستای جذب مسافر و گردشگران از اقصی نقاط ایران و خارج از کشور و تسهیل و تسریع حضور گردشگران و مسافران به مناطق گردشگری، 8 منطقه بکر و طبیعی، یک دهنه پل و گرمابه تاریخی، یادمان‌های دوران دفاع مقدس و بازارچه‌های مرزی این شهرستان در سامانه جانا ثبت شدند.
وی افزود: آبشار شلماش و رزگه، چشمه آب معدنی گراوان و چشمه گروی کوزه، جنگل‌ و سد سردشت، طبیعت اطراف روستای مرزی بیوران، دشت وزینه، پل تاریخی قلاتاسیان و گرمابه بیستون از جمله این مناطق هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سردشت با اشاره به اقدامات زیرساختی برای جذب گردشگران اضافه کرد: در این شهرستان ۱۴ اقامتگاه بومگردی وجود دارد که از این تعداد 8 اقامتگاه فعال و مابقی در حال اخذ مجوزهای لازم جهت راه‌اندازی و فعالیت هستند؛ البته این اقامتگاه ها قبلا در سامانه جانا به ثبت رسیده‌اند.  
وی ادامه داد: سامانه جانا که با هدف الکترونیکی شدن تمام فرآیندهای مرتبط با مجوزهای تأسیسات گردشگری و تسهیل و تسریع دسترسی عموم به خدمات حوزه گردشگری به صورت برخط، توسط وزارت میراث فرهنگی راه‌اندازی شده که مسافران و مهمانان با مراجع به این سامانه می‌توانند اطلاعات لازم از مناطق موردنظر خود را قبل از آغاز سفر دریافت کنند.
شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر و داشتن ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع و نیز داشتن آب و هوای معتدل نیمه مدیترانه‌ای و آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های طبیعی فراوان یکی از مقاصد مهم گردشگران نوروزی در جنوب استان محسوب می شود.
آبشارهای شلماش، رزگه و نیوژ، دشت وزینه و مردواو(دشت مرداب) و باژار، چشمه آب معدنی گراوان و گروی کوزه، رودخانه زاب، سد سردشت و کناره ها و ساحل آن، گردنه زمزیران، طبیعت بکر و زیبای روستای بیوران، گومان، موسالان و منطقه آلان، دره گرژال از جاذبه‌های طبیعی و تپه باستانی موسیر ربط، گرمابه بیستون، پل قلاتاسیان و مسجد جامع سردشت از جاذبه‌های تاریخی این شهرستان به شمار می‌آید.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی