• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 فروردین 1401 - 11:53
  • کد خبر : 622
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

بودجه فرهنگی سردشت 7 برابر شده است

فرماندار سردشت گفت: این شهرستان از لحاظ وجود مکان‌های تاریخی و طبیعی در جایگاه بسیار مطلوبی قرار دارد و بودجه فرهنگی آن امسال نسبت به سال‌های گذشته هفت برابر شده است. لقمان خسروپور عصر روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی با نخبگان خارج از شهرستان اظهار داشت: بودجه فرهنگی در سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۵۰

فرماندار سردشت گفت: این شهرستان از لحاظ وجود مکان‌های تاریخی و طبیعی در جایگاه بسیار مطلوبی قرار دارد و بودجه فرهنگی آن امسال نسبت به سال‌های گذشته هفت برابر شده است.

لقمان خسروپور عصر روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی با نخبگان خارج از شهرستان اظهار داشت: بودجه فرهنگی در سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال بوده است که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش هفت برابری به ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذاران توانمند و ارائه راهکارهای عملیاتی در راستای کاهش مشکلات و رفع کاستی‌ها و همچنین حرکت در راستای بهبود شرایطی که برون رفتی بر وضعیت این شهر باشد از اهداف تشکیل این گونه جلسات است.

وی بیان کرد: بی‌برنامگی، موازی‌کاری و پراکنده‌کاری از جمله مشکلاتی است که این شهرستان  با آن روبه‌رو است که در این راستا با اراده‌ای استوار و همچنین تلاش و حرکت مستمر سعی در رفع آن داریم چون معتقدیم این نوع رویکرد سبب توسعه همه جانبه می‌شود.

فرماندار سردشت با تاکید بر اینکه آگاه بر مشکلات شهرستان هستیم، گفت: ترمیم ارتباطات دوسویه بین مردم و مسئولان یکی از اولویت‌هایی است که در این دوره سعی بر ارائه آن داریم.

وی با تقدیر از زحمات نماینده پرتلاش شهرستان و عنایت استاندار آذربایجان غربی، گفت: راه‌های مواصلاتی، تامین آب شرب و گازرسانی از مهمترین موضوعاتی هستند که مورد توجه قرار گرفته که برای بهسازی و آسفالت راه‌ها مصوبات مهمی در سفر مقام عالی استان به تصویب رسیده به طوری که ضمن حل مشکل پیمانکار، ۵۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای تامین آب شرب روستایی مصوب و ۲۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و برای اجرای طرح گازرسانی نیز مشکل پیمانکار حل و محدودیت‌های اعتباراتی برداشته شده است.

وی در رابطه با نقش رسانه‌ها در توسعه شهرستان گفت: خبرهایی که از سوی خبرنگاران در رسانه‌ها منتشر می‌شود بر بدنه اجتماعی اثرگذار بوده و به همین خاطر بایستی همراه با مطالبی باشد که ضمن بیان انتقادهای سازنده همراه با چاره‌اندیشی، مطالبه‌گری عمومی و راهکار باشد.

نماینده مردم شهرستانهای سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از آغاز مین زدایی در سردشت خبر داد و گفت: امسال ۱۰ دستگاه مخصوص به همراه اکیپ ویژه مین‌زدایی در سردشت مستقر می‌شوند.

کمال حسین پور تصریح کرد: مین‌های به جای مانده از جنگ تحمیلی با بارش باران جابجا شده و تهدیدی جدی برای ساکنان مناطق مرزی محسوب می‌شوند و دهیاران که بیشتر به مناطق آلوده به مین آشنا هستند این مناطق را به مراکز مربوطه اعلام کنند تا بر اساس اولویت‌بندی مین‌زدایی در سطح شهرستان آغاز شود.

وی یکی دیگر از چالش‌های سردشت را نبود پیمانکار برای آغاز طرح های عمرانی و راه سازی عنوان کرد و افزود: ۳۰ کیلومتر شامل هفت راه روستایی آماده مناقصه هستند که بودجه آن تامین شده اما متاسفانه به خاطر نبود پیمانکار بلاتکلیف مانده است.

وی بیان کرد: امسال جاده‌ بین شهری بوکان سردشت از محل ” گوله ” در سردشت و “گندمان ” در بوکان به بهره‌برداری می‌رسد که به چهار پیمانکار واگذار شده است.

وی افزود: در سال‌جاری بودجه ۱۵ میلیارد تومانی با اوراق سه ساله برای اصلاح و بهسازی جاده بانه سردشت اختصاص پیدا می کند.

در پایان مسایل و مشکلات مرزی و کولبری، راه‌های مواصلاتی، توجه ویژه به بودجه اختصاصی سردشت به عنوان شهری خاص و شیمیایی شده، ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان، حقابه رودخانه زاب، مهاجرت، بررسی و تعیین تکلیف پرونده قربانیان مین، مبارزه با جنگل زدایی، سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و گردشگری، برگزاری جشنواره‌ و نمایشگاه‌های متنوع از دیگر موضوعاتی بود که از سوی حاضران در نشست مطرح شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی