• تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 5:48
  • کد خبر : 465
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

تشریح سفر استاندار آذربایجان غربی به همراه مدیران کل استانی به شهرستان سردشت

با حضور استاندار آذربایجان‌غربی ، جمعی از مدیران کل و نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان های سردشت و پیرانشهر و فرماندار سردشت طی جلسه‌ای موانع و مشکلات طرح‌های نیمه تمام عمرانی،کشاورزی و آب شرب این شهرستان بررسی و پیگیری شد. 🔹️استاندار آذربایجان غربی با اشاره به هدفگذاری های انجام شده برای بهبود شاخص‌های شهرستان سردشت

با حضور استاندار آذربایجان‌غربی ، جمعی از مدیران کل و نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان های سردشت و پیرانشهر و فرماندار سردشت طی جلسه‌ای موانع و مشکلات طرح‌های نیمه تمام عمرانی،کشاورزی و آب شرب این شهرستان بررسی و پیگیری شد.

🔹️استاندار آذربایجان غربی با اشاره به هدفگذاری های انجام شده برای بهبود شاخص‌های شهرستان سردشت گفت: سردشت ظرفیت های بسیار مناسب و زیادی در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی و صادرات و واردات دارد. 

🔹️محمدمهدی شهریاری افزود: برای رفع موانع و مشکلات بایستی آنها را بر اساس ضرورت و اهمیت اولویت بندی کرد و قبل از تامین اعتبار برای هر طرحی مطالعات انجام شود.

🔹️وی  گفت: از بودجه مناطق محروم سهم سردشت حدود ۵۰۰ میلیارد ریال است که اولویت اصلی بایستی تامین آب شرب و راه‌های روستایی باشد.

🔹️وی آب روستایی را یکی از مشکلات اصلی شهرستان عنوان کرد و افزود: برای تامین آب ۳۰ روستای اولویت دار از محل اعتبارات استانی و ملی تقریبا برای هر روستا ۲ میلیارد ریال مجموعا ۶۰ میلیارد ریال بصورت ویژه و در زمان کم تخصیص صورت می‌گیرد.

🔹️وی گفت: ۳۶ کیلومتر راه روستایی نیز در سالجاری در سردشت آسفالت خواهد شد و برای انتقال آب‌های سطحی روستایی به طول ۵ هزار متر و مشکلات فاضلاب شهرهای ربط، نلاس و میرآباد، اعتبار ۶ میلیارد ریال تخصیص داده می‌شود تا عملیات اجرایی انجام و مشکلات مرتفع شوند.

🔹️استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: در حوزه راه و شهرسازی پیگیر تکمیل پروژه‌های مسکن مهر با تخصیص اعتبار به ارزش ۶٢ میلیارد ریال و اتمام فاز اول تعریض و بهسازی محور نلاس_سردشت و تعیین تکلیف سالن یادمان شهدای سردشت در سریعترین زمان ممکن خواهیم شد.

🔸️در ابتدای جلسه فرماندار سردشت نیز گفت: امسال در کمیته برنامه ریزی ۶۴۷ میلیارد ریال اعتبار در حوزه ها مختلف مصوب شده و نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد رشد داشته است.

🔸️اقصی نخشی‌پور افزود: این اعتبارات برای نیازمندی‌ها و رفع مشکلات و توسعه زیرساخت‌ها کافی نیست و لازم است که توجه ویژه‌ای به این شهرستان شود.

▫️نماینده شهرستان های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: راه‌های ارتباطی، آب شرب و تعیین تکلیف بسیاری از اراضی شهرستان از مشکلات اولویت‌دار این شهرستان هستند.

▫️کمال حسین‌پور افزود: با وجود آب فراوان شهرستان ، آب شرب روستایی فوق بحرانی است و بایستی به آن توجه ویژه شود.
▫️وی بیان کرد: برای رفع مشکلات در این شهرستان همتی مضاعف و جهادی می‌خواهد و بایستی در تامین و تخصیص اعتبارات مدیران و مسئولان توجه ویژه کنند.
▫️وی اظهار کرد: مشکل آب شرب شهرنلاس ، روستاهای میر شیخ حیدر، باسک کولسه واوان، زوران ، داوود آباد، مام کاوه تنها با تخصیص ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار حل می‌شود.
▫️حسین‌پور گفت: تعیین تکلیف ۴۰۰ هکتار از اراضی شهرک بزیله، تامین آب کشاورزی و آب  شرب مناطقی از شهر سردشت، فاضلاب شهرربط ، نلاس و میرآباد، تعیین تکلیف سالن شهدای بمباران شیمیایی، طرح مطالعاتی پایاب سد از موارد مهم و مشکلاتی است که باید پیگیری و به آنها توجه شود.
▪️بازدید میدانی ازمرکز تجمیع واکسیناسیون و دیدار با خانواده معظم شهدا از برنامه‌های دیگر استاندار آذربایجان‌غربی و هیئت همراه در سفر یک روزه به سردشت بود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی