• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 اسفند 1397 - 0:14
  • کد خبر : 116
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

مرز کیله فرصتی برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال است

اقصی نخشی پور در دیدار با سرکنسول ایران در اربیل عراق بیان داشت: بازارچه رسمی کیله یکی از پتاسیل ها و ظرفیتهای شهرستان برای رونق اقتصادی است و در شرایط کنونی برای افزایش نرخ اشتغال ضرورت تبدیل آن به گمرک رسمی قابل تامل و پیگیری است. سرپرست فرمانداری سردشت گفت: مرز کیله فرصتی برای رونق

اقصی نخشی پور در دیدار با سرکنسول ایران در اربیل عراق بیان داشت: بازارچه رسمی کیله یکی از پتاسیل ها و ظرفیتهای شهرستان برای رونق اقتصادی است و در شرایط کنونی برای افزایش نرخ اشتغال ضرورت تبدیل آن به گمرک رسمی قابل تامل و پیگیری است.

سرپرست فرمانداری سردشت گفت: مرز کیله فرصتی برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال است.

اقصی نخشی پور در دیدار با سرکنسول ایران در اربیل عراق بیان داشت: بازارچه رسمی کیله یکی از پتاسیل ها و ظرفیتهای شهرستان برای رونق اقتصادی است و در شرایط کنونی برای افزایش نرخ اشتغال ضرورت تبدیل آن به گمرک رسمی قابل تامل و پیگیری است.

وی به بحث تحریم ها اشاره کرد و گفت: اگر ساز و‌کاهای لازم در بازارچه کیله فراهم گردد با رعایت مقررات تجاری کشورمان این مرز می تواند فرصت خوبی برای مقابله با تحریم های ظالمانه علیه کشورمان باشد.

سرپرست فرمانداری سردشت تصریح کرد:مرز کیله برای صادرات تولیدات داخلی وواردات مواداولیه مراکزتولیدی میتواند موثر باشد وبا تهاترکالا در جهت ایجاداشتغال حائزاهمیت است.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همت سرکنسول محترم ومسئولین استانی مقدمات لازم فراهم گردد تا مرز کیله بعنوان ظرفیتی بالقوه در جهت توسعه شهرستان وارائه خدمات بهینه بازرگانی وخدماتی برای رونق معیشت مردم استفاده شود.

وی همچنین برخدمات بیشتر و هماهنگی بهترگمرک وهنگ مرزی تاکید کرد.

سرکنسول ایران در اربیل عراق نیز با اشاره به رسمی شدن مرز کیله و ساز و کار‌های آن گفت: نباید منتظر آن بود تا مرز کیله سردشت تبدیل به گمرک رسمی شود و فعالیت‌ها گسترش یابد بلکه بر عکس، رونق مبادلات اقتصادی پیش زمینه ای برای رسمی شدن آن است.

مرتضی عبادی در راستای تقویت مناسبات تجاری و تسهیل تردد مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق به رسمی شدن مرز کیله سردشت اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان همه امکانات را بسیج کرده و یک جنگ اقتصادی تمام عیار را شکل داده که مقابله با آن مستلزم تلاش تمام عیار است.

وی با اشاره به دیدار اخیر با رئیس جمهور کشور عراق و تاکید بر حمایت و موافق بودن رسمی شدن مرز کیله سردشت افزود: آمادگی کامل در کشور عراق فراهم و مهیا شده و به ویژه اکنون این کشور که در حال باز‌گشایی راه‌های خود به کشور‌های همسایه است ظرفیت و قابلیت خوبی به عنوان یک مرکز برای تامین بخشی از کالا‌های مورد نیاز و صادرات کالای ایرانی است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق با بیان اینکه سالیانه به این کشور بیش از 13 میلیارد دلار صادرات نفتی و غیر نفتی انجام گرفته، اضافه کرد: بین واردات و صادرات توازنی نیست که باید با رفع مشکلات  و موانع، توازن حاصل شود.

عبادی عدم فعالیت شبانه‌روزی بازارچه،کندی در ترخیص کامیون‌ها، عدم زیر‌ساخت‌های مناسب، عدم تردد سهل و روان و عدم کارت‌های بازرگانی برای صادرات را از عمده مشکلات بازارچه عنوان کرد.

وی در پایان بر تسهیل در امور تجاری فعالان اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری و توریسم درمانی و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت‌ها تاکید کرد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی