• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 خرداد 1401 - 23:45
  • کد خبر : 1588
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

دیدار فرمانده سپاه سردشت با خانواده معظم دو شهید روحانی اهل تسنن

فرمانده سپاه سردشت گفت: شهدای والامقام روحانیت الگو و اسوه زیباترین، حماسی‌ترین و والاترین حرکت‌ها در روند روزهای سخت و تعیین کننده حیات انقلاب بوده‌ و در این دوران نیز همچنان موثرترین نماد مقاومت هستند. به گزارش سردشت پرِس، سرهنگ قاسم نصیری عصر سه‌شنبه در آستانه برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی کشور و به

فرمانده سپاه سردشت گفت: شهدای والامقام روحانیت الگو و اسوه زیباترین، حماسی‌ترین و والاترین حرکت‌ها در روند روزهای سخت و تعیین کننده حیات انقلاب بوده‌ و در این دوران نیز همچنان موثرترین نماد مقاومت هستند.

به گزارش سردشت پرِس، سرهنگ قاسم نصیری عصر سه‌شنبه در آستانه برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی کشور و به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در دیدار با خانواده معظم دو شهید روحانی، افزود: روحانیت معظم همانند گوهرهای درخشانی هستند که تمام صفحات این تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی را روشن ساخته‌ و اسوۀ حسنۀ دیگران بوده‌اند.

وی اظهار کرد: شهدای طلبه و روحانی در یک دست قلم و در دست دیگر سلاح داشتند و کتاب و محصول هدایتگری را با خون خود امضا کردند.

فرمانده سپاه سردشت گفت: بقا، هویت و اسلامیت نظام اسلامی به دوش روحانیت است و امام خمینی (ره) و در کنار ایشان، روحانیون مبارزی بودند که توانستند این انقلاب را به عنوان یک شاخص ممتاز جهانی در دنیا مطرح کنند.

وی ادامه داد: جامعه ما با نهادینه کردن آموزه‌ها و مواریث معنوی شهدا از هرگونه آسیب و هجوم فرهنگی و اجتماعی مصون خواهد بود و باید نسل دیروز، جوانان را با عمق و ابعاد شخصیت شهدا آشنا کنند.

امام جمعه سردشت نیز در این دیدارها ضمن تبریک به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و با اشاره به شهادت امام جمعه سابق سردشت در محراب گفت: شهدای طلاب و روحانیون اهل سنت و تشیع ما مظلوم شده و شهید افکار انقلابی و اسلامی بوده‌اند.

ماموستا محمد واوی تأکید کرد: لازم و ضروری است یاد و خاطره این شهیدان والامقام در مراسم مختلف گرامی داشته شود.

در پایان از خانواده شهدای والامقام ماموستا خدر رباطی و ماموستا عبدالباقی واعظی تجلیل به عمل آمد.

شهید ماموستا خدر رباطی سال ۶۵ در جریان بمباران هوایی رژیم بعث در شهر ربط و شهید ماموستا عبدالباقی واعظی سال ۶۶ در جریان بمباران شیمیایی سردشت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهرستان سردشت در طول دوران انقلاب اسلامی ۸۵۶ شهید که از این تعداد ۶ شهید روحانی هستند را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

سردشت با تقدیم ۶ شهید روحانی بعد از ارومیه دومین شهرستان در سطح استان آذربایجان غربی است که بالاترین شهید روحانی دارد.

منبع : ایرنا

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی