• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 فروردین 1401 - 16:20
  • کد خبر : 609
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

فوتی‌های موج ششم کرونا در سردشت به 11 نفر رسید

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: ۱۱ نفر از شهروندان این شهرستان همزمان با آغاز پیک ششم کرونا به‌علت ابتلا به سویه جدید اومیکرون جان خود را از دست دادند. داوود آتشی، مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار کرد: ۱۱ نفر از شهروندان این شهرستان همزمان با آغاز پیک ششم کرونا به‌علت ابتلا

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: ۱۱ نفر از شهروندان این شهرستان همزمان با آغاز پیک ششم کرونا به‌علت ابتلا به سویه جدید اومیکرون جان خود را از دست دادند.

داوود آتشی، مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار کرد: ۱۱ نفر از شهروندان این شهرستان همزمان با آغاز پیک ششم کرونا به‌علت ابتلا به سویه جدید اومیکرون جان خود را از دست دادند.

وی گفت: بیش از ۶۰ درصد بیماران فوتی ناشی از کرونا در این شهرستان در طی شیوع پیک ششم نسبت به دریافت واکسن و یا تکمیل مراحل سه‌گانه واکسیناسیون اقدام نکرده بودند.
وی عدم استقبال شهروندان از تزریق واکسن نوبت سوم را یکی از عوامل افزایش آمار فوتی های ناشی از کرونا  دانست و افزود: همچنین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶۹ نفر از شهروندان سردشتی به علت ابتلا به کرونا فوت شده‌اند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون این شهرستان بیان کرد: تاکنون تنها حدود ۲۱ درصد افراد بالای 5 سال این شهرستان نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند که از این حیث از آخر در رتبه دوم استان قرار دارد.
آتشی اظهار کرد: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۷۳.۴ افراد بالای 5 سال دز اول و ۶۲.۲ درصد همین رده نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند.
وی ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌کنیم با مراجعه به مراکز بهداشت و تجمیعی واکسیناسیون در سریع ترین زمان ممکن، نسبت به واکسینه شدن خود و اعضای خانواده اقدام کنند، چون طبق بررسی‌های علمی تزریق دز سوم در مقابله با سویه‌های جدید از جمله اومیکرون بسیار موثر است.
آتشی گفت: در شرایط فعلی تنها راهی که می‌توان از طریق آن بر بیماری به صورت کامل غلبه و از ابتلا به آن جلوگیری کرد، استقبال حداکثری از واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول پیشگیرانه است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی